Om ELF Generalforsamling

Generalforsamling 2016

Demokratiet længe leve
2011.Generalforsamling.1703

Ja, stor ord til overskrift, men ikke desto mindre er det virkeligheden. 310 fremmødte medlemmer af Esbjerg Lærerforening dannede en flot kulisse i de traditionsrige omgivelser på UC-syd. Selvfølgelig skal en generalforsamling finde sted på et Campus, og denne gang havde vi også besøg af 4 LL-medlemmer og en del pensionerede lærere.

Der var mange indlæg, og det resulterede også i kampvalg til selve kredsstyrelsen. Ikke fordi der var utilfredshed med den tidligere styrelse, men mere fordi flere gerne vil være med til at deltage i foreningens arbejde og påvirke politikerne i den rigtige retning, for var der én ting, som alle kunne blive enige i, så var det, at nok er nok.

Under selve spisningen blev resultatet af valget til kredsstyrelsen offentliggjort og således vil fremtidens kredsstyrelse består af følgende:

Formand:

1.   Suppleant

Jacob Michelsen

135 stemmer

En vellykket aften i demokratiets ånd sluttede også med at sige tak til et fantastisk menneske. Lars Storgård Andersen havde bebudet sin afsked med det politiske arbejde og dermed også sit medvirkende i kredsstyrelsen. Kenneth Nielsen holdt en varm, flot og velfortjent afskedstale til Lars Storgård, og billederne taler her sit tydelige sprog.